Nauka poprzez zabawę – gry w przedszkolu

2

Jak wiadomo jedną z najskuteczniejszych form nauki jest ta, która wykorzystuje elementy zabawy. Przydatnym narzędziem podczas planowania zajęć przedszkolnych są zatem wszelkiego typu gry w przedszkolu, które stworzone zostały jako rozrywka, a jednocześnie dbają o rozwój w różnych obszarach ważnych dla funkcjonowania dziecka.


Warto stawiać przed dziećmi wyzwania, które wymagają nietypowych sposobów porozumiewania się i przekazywania informacji – pomogą w tym odpowiednie gry w przedszkolu. W grze „Time’s Up Kids” otrzymujemy hasło, które musimy przekazać pozostałym graczom. Zabawa wymaga od nas nieszablonowego myślenia i umiejętności wczucia się w postawę drugiej osoby, wpływa więc korzystnie na rozwój kompetencji społecznych. Co ważne, gra jest przystosowana dla młodszych odbiorców i nie wymaga umiejętności czytania, ponieważ hasła są zaprezentowane graficznie.

Story Cubes - gry w przedszkolu
Story Cubes
Cortex dla dzieci - gry w przedszkolu
Cortex dla dzieci

Słownictwo

Z komunikacją ściśle związane jest również poszerzanie słownictwa i ćwiczenie poprawnej wypowiedzi. W tym przypadku doskonale sprawdzą się wszelkie gry, które zachęcają dzieci do wymyślania i snucia własnych historii. Świetnym przykładem są „Story Cubes” – kości opowieści, które stanowią inspirację do tworzenia bajek. Dzięki nim możemy nie tylko zadbać o rozwój wyobraźni dzieci, ale też przyjrzeć się zasobowi ich słownictwa i ewentualnie korygować na bieżąco formę wypowiedzi. Jest to skuteczne i uniwersalne narzędzie, które możemy wykorzystywać na różne sposoby, bawiąc się również w większej grupie.

Wsiąść do pociągu: Pierwsza podróż - gry w przedszkolu
Wsiąść do pociągu: Pierwsza podróż

Spostrzegawczość

Gry pozwalające ćwiczyć spostrzegawczość i refleks najczęściej są również bardzo atrakcyjne dzięki swojej dynamice. Do takich zabaw należy „Dobble” – gra karciana, w której zadaniem graczy jest jak najszybciej odnaleźć i nazwać jednakowe symbole.

Cortex dla dzieci - gry w przedszkolu
Cortex dla dzieci

Oprócz standardowej wersji dla dzieci od 6. roku życia na rynku znajdziemy również inne, dostosowane do potrzeb młodszego odbiorcy. Wersje „Kids” (ze zwierzętami) oraz „Auta” i „Dory” (z postaciami z bajek) są odpowiednie już dla czterolatków – mają mniej symboli, a same grafiki są łatwiejsze do rozpoznania. Z kolei dla maluchów została stworzona wersja „Dobble 1, 2, 3”, która jednocześnie uczy rozpoznawania cyfr i kształtów.

Więcej gier dostępnych na: www.wydawnictworebel.pl

Potworne przepychanki - gry w przedszkolu
Potworne przepychanki

Potworne Przepychanki

  • pozwala ćwiczyć koncentrację i planowanie
  • skutecznie uczy analizy przestrzennej
  • wspiera trening koordynacji z zmysłu równowagi

Dobble 1, 2, 3 - gry w przedszkolu
Dobble 1, 2, 3

Dobble 1, 2, 3

  • świetny trening szybkiego myślenia i koordynacji
  • pozwala utrwalać znajomość cyfr i kształtów
  • pomaga rozwijać spostrzegawczość

Zgubione znalezione - gry w przedszkolu
Zgubione znalezione

Zgubione Znalezione

  • pozwala trenować koncentrację
  • ćwiczy spostrzegawczość i zapamiętywanie
  • może służyć jako narzędzie dydaktyczne przy nauce języków obcych

Time's Up Kids - gry w przedszkolu
Time’s Up Kids

Time’s Up Kids

  • uczy nieszablonowego myślenia
  • pomaga trenować komunikację niewerbalną
  • wymaga wczucia się w postawę drugiej osoby, pozytywnie wpływa na rozwój społeczny
  • zachęca dzieci do integracji, współpracy

 

Nauka poprzez zabawę – gry w przedszkolu
5 (100%) Głosy: 1

2 KOMENTARZE

  1. Gry planszowe oraz edukacyjne przeżywają renesans. Warto to wykorzystać i zarazić dzieciaki do korzystania z nich jako alternatywy dla wszechobecnej elektroniki. Współdziałanie z grupą, interakcja, przewidywanie kolejnych ruchów, dążenie do celu, poznawanie nowego słownictwa oraz nowych sytuacji to stopnie dalszego rozwoju. Odpowiednio rozgrywka szybko zaraża dzieci chęcią dalszej gry. I trzeba w nich tę potrzebę pielęgnować.

  2. Nauka poprzez zabawę jest najskuteczniejszym sposobem aby wzbudzić u dzieci zainteresowanie i chęć nauki poprzez zabawę.Odpowiednio dobrane zabawy dzięki którym dzieci będą same chciały się uczyć przy kolejnych etapach gry czy zabawy zapewnią lepsze efekty rozwojowe u dzieci niż tradycyjne sposoby nauczania ,dlatego warto zadbać aby dzieciom w przedszkolach czy ż łobkach nie zabrakło takiej radosnej formy nauki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*

code