Reklama żłobka i przedszkola

2

Prowadzenie przedszkola czy żłobka to interes, dlatego trzeba go reklamować. Ale ponieważ jest to wyjątkowy rodzaj interesu, w którym mamy do czynienia z wyjątkowym klientem, jakim jest de facto dziecko. Dlatego reklama żłobka i przedszkola musi być również specjalna.


Kiedy placówka ma już swoją renomę w społeczności lokalnej, nie trzeba jej promować. Dobra opinia zadowolonych dzieci i ich rodziców przekazywana z ust do ust to najlepsza reklama żłobka i przedszkola. Dowodem na to są kolejki chętnych zapisujących się do niektórych placówek nawet rok przed planowaną rekrutacją.

Reklama żłobka i przedszkola. Fot. 123RF.com
fot. 123RF.com

Gdy jednak dopiero rozkręcamy biznes i szukamy pierwszych klientów – musimy zainwestować w promocję. Jest kilka sposobów, które warto wykorzystać. Jak rozgłosić wśród mieszańców dzielnicy czy najbliższej okolicy, że świadczymy opiekę nad dziećmi i chętnie zaprosimy do naszej placówki ich maluchy?

Tradycyjnie, ale efektywnie

Dobrym sposobem dotarcia do rodziców przyszłych przedszkolaków jest wywieszenie banerów reklamujących przedszkole na ogrodzeniu lub budynku placówki. Warto pamiętać, że rodzice naszych kandydatów każdego dnia spacerują z nimi po ulicach wokół swojego miejsca zamieszkania. Wywieszenie reklamy przed wejściem gwarantuje, że zostaniemy zauważeni nawet przez te mamy, które nie myślą jeszcze o posyłaniu dziecka do żłobka czy przedszkola.

Innym sposobem dotarcia do lokalnej społeczności są tradycyjne reklamy zamieszczane w prasie lokalnej, gazetkach dzielnicowych czy na stronach urzędów gmin i dzielnic. Warto też w okresie rekrutacji wydrukować i roznieść po osiedlach, gdzie żyje najwięcej młodych małżeństw z dziećmi, ulotki reklamujące naszą placówkę.

Reklama żłobka i przedszkola z duchem czasu

Rodzice potencjalnych przedszkolaków czy podopiecznych żłobka to ludzie młodzi w przedziale wiekowym 25-40 lat. To grupa społeczna, która korzysta z Internetu, dlatego naturalnym odruchem wydaje się reklamowanie placówki za pośrednictwem tego właśnie narzędzia.
Pole do popisu jest szerokie. Podstawa to założenie strony internetowej i dobre pozycjonowanie jej, czyli sprawienie, by po wstukaniu w wyszukiwarce kluczowej frazy, np. „przedszkole, Wilanów” – nasza strona pokazała się jako jednak z pierwszych. Tworzeniem stron oraz ich pozycjonowaniem zajmują się specjalistyczne firmy. Jak czytamy na stronie jednej z nich, ten rodzaj reklamy jest najbardziej efektywny i jednocześnie najtańszy, w porównaniu z reklamą w radiu, prasie czy telewizji.

Warto tu wspomnieć, że strona internetowa placówki musi „żyć”, tzn, zawarte na niej informacje muszą być regularnie uaktualniane, tak żeby rodzic, który ją ogląda, mógł przeczytać najświeższe wpisy.
Sama strona internetowa to jednak nie wszystko. Warto założyć funpage na portalu społecznościowym, np. facebooku, na którym zamieszczać będziemy informacje, posty, zdjęcia oraz wiadomości z życia placówki. Dla rodzica – potencjalnego klienta naszego przedszkola czy żłobka – to nieocenione źródło informacji. Tu dowie się o tym, co dzieje się w placówce, jakie zajęcia, atrakcje dla dzieci są przez nas oferowane. Może zobaczyć jak wygląda przedszkole, ogródek czy nauczyciele opiekujący się maluchami. Funpage to również miejsce, w którym mogą zadać pytanie dotyczące placówki i otrzymać odpowiedź. Zarówno od nas – właściciela i zarządcy strony, jak i od rodziców dzieci, uczęszczających już do przedszkola, którzy również mają możliwość zamieszczania na stronie swoich komentarzy.

Osobom szczególnie oswojonych z Internetem, polecamy założenie bloga przedszkola. Reklama żłobka i przedszkola w formie bloga jest jeszcze bogatszym źródłem informacji i może być swego rodzaju kroniką przedszkola, a także miejscem, gdzie piszemy szerzej na temat naszych metod wychowania dzieci czy na temat programu edukacyjnego. Podobnie jak funpage jest to narzędzie do budowania wizerunku placówki i do zaprezentowania naszej oferty.

Na własne oczy

Dni otwarte to kolejny sposób na promocję placówki. Otwarcie przedszkola dla osób z zewnątrz nie musi odbywać się wyłącznie w sierpniu. Nie musi być przeznaczone jedynie dla dzieci już przyjętych i przechodzących okres adaptacyjny. Warto w okolicach lutego i marca, czyli w czasie, gdy odbywają się rekrutacje do przedszkoli i żłobków, zorganizować dzień otwarty dla potencjalnych kandydatów na naszych podopiecznych.

Dobrze, jeśli namówimy rodziców dzieci, które już chodzą do naszej placówki o przyjście w weekend choć na chwilę. Dla maluchów organizujemy zabawę pod okiem nauczycieli, dla dorosłych – mały poczęstunek. Mogliby osobiście opowiedzieć gościom o zaletach i wadach placówki. Dni otwarte muszą być oczywiście rozreklamowane – za pomocą opisywanej wcześniej metody, czyli za pośrednictwem ulotek, informacji w prasie dzielnicowej i lokalnej czy banerów rozwieszonych na ogrodzeniu przedszkola.

Reklama żłobka i przedszkola – co powinno się znaleźć na ulotce reklamowej?
Przede wszystkim oferta, która wyróżnia nas od innych palcówek – mogą to być zajęcia dodatkowe, profil przedszkola, ale również inne nasze atrybuty, np. stały monitoring kamer. Badania pokazują bowiem, że rodzice najlepiej reagują na reklamy informujące o zapewnieniu bezpieczeństwa i neutralizacji zagrożeń.
Reklama żłobka i przedszkola
4.5 (90.77%) Głosy: 13

2 KOMENTARZE

  1. najlepsza reklama to plakaty, ulotki w okolicy danego przedszkola, żłobka. drugie to reklama w internecie portalach społecznych. reklama musi być skierowana do młodych ludzi szukających właśnie takiej usługi. sama reklama musi przyciągać oko młodych rodziców.

  2. Reklama w tradycyjnych kanałach skierowana do potencjalnych klientów, ale przede wszystkim dobry marketing szeptany oraz przywiązanie rodzin do przyprowadzania kolejnych dzieci w rodzinie. Oczywiście wszystko to musi być poparte solidną ciężką pracą na co dzień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*

code